Första riktiga dagen i New Jersey

Nu sitter jag här nere i mitt rum och har snart haft min första hel dag här i New Jersey med min värdfamilj. Trots att dagen började med en gråtattack och en stor saknad inom mig efter alla hemma i Sverige, så måste jag säga att det varit en jätte bra dag!

Det var otroligt många känslor när man la sig igår, men man var så trött att man inte orkade vara ledsen, utan jag tror jag somnade 3 sekunder efter att jag släckt lampan. Men efter det att man vaknat och inte var så trött längre så var det svårare att hålla de känslorna borta.. Det kändes konstigt att vakna upp i ett annat hus och inte rikgit veta om man ska gå upp till familjen eller inte.. Eller vad man ska ha på sig? Eller vad man ska säga?
Det kändes också väldigt ensamt, utan alla tjejerna som jag lärt känna på au pair skolan, och utan någon i familjen att prata eller krama.. :( Det var ritkgit tufft.. Men efter ett tag så var man tvungen att bita ihop och börja dagen!

Och oj vilken rolig dag det blev! :) Jag berättade att jag var lite ledsen, och både Mamman och Pappan i familjen var så snälla och omtänksamma. Mamman sa till och med att om jag är ledsen på natten kan jag gå upp och väcka henne. Inte för att man skulle göra det, men väldigt snällt av henne att säga det tycker jag!

Iaf.. idag har jag varit och handlat med familjen (vi handlade för thanks giving och hade 3 kundvagnar), lekt med barnen, ätit middag och nu ikvälll så har vi alla spelat spel! Det var jätte mysigt att sitta tillsammans och de får mig verkligen att känna mig som en i familjen och att jag är välkommen! Även om jag bara varit här i en och en halv dig, så känns det som att jag har kännt dem så mkt längre, och att jag kan komma till dem om det är ngt.

Imorgon så ska C, mamman och den äldsta dottern M, vara iväg hela dagen, men R, pappan, sa att han kan köra mig hem till Nina, en svensk tjej jag träffade på skolan, så det kanske det blir imorgon :)

Sov gott från New Jersey <3
» Pappa

Hej Gumman!

Det är jätte kul att läsa det du skriver på din sida, och att dagen tillsist blev så bra. Kändes lite jobbigt när vi pratade tidigar på morgonen. Som sagt, Skapa dig en bra dag. Älskar dig, Pappa

Datum: 2009-11-22 / Tid: 17:48:16
» Pappa

Hej Gumman!

Det är jätte kul att läsa det du skriver på din sida, och att dagen tillsist blev så bra. Kändes lite jobbigt när vi pratade tidigar på morgonen. Som sagt, Skapa dig en bra dag. Älskar dig, Pappa

Datum: 2009-11-22 / Tid: 17:51:33
» pojkvän

Älskling du är så stark, och jag vet att du kommer klara det här hur bra som hälst:)

Alla vi saknar dig här hemma men vi ses ju snart igen:) då får du visa mig runt.

Älskar dig I.I.F <3

Datum: 2009-11-23 / Tid: 10:20:20
» Gunilla

Hej Malin!

Kul att läsa din blogg!Låter som att du har det så bra och kommer att trivas!Lycka till med allt,så följer jag dig och ditt äventyt på bloggen!

Gunilla i Stockholm! :-)

Datum: 2009-11-23 / Tid: 14:33:07



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback