Back on track :)

Så, då var det dags att ta tag i bloggandet igen. Detta med anledning för att familj, släkt och vänner ska kunna följa mina dagar i Usa som au pair. Tyvärr är framtiden fortfarande ganska ovis, eftersom jag fortfarande inte har en värd familj. Jag skickade in min ansökan för en månad sedan, så det kan dröja ett tag innan jag åker iväg. Har jag tur åker jag innan jul, annars kan det ta till januari eftersom det inte är så många familjer som byter au pair så nära jul.

Redan efter två veckor fick jag en matchning med en jätte fin familj i Baltimore. Trots bra personkemi och en bra telefonintervju blev det inget med familjen eftersom de dagen efter vårt samtal fick en matchning med en finsk tjej som dem valde istället. Pappan i familjen var själv finsk, så självklart förstår jag deras anledning. Fick dock ett jätte fint mail där det stod att det inte handlade om min personlighet, utan bara att jag inte pratar finska. Så hon sa till mig att Keep you head up! Så vi får väl se vad det blir för familj härnäst och framför allt var i Usa den familjen bor, för mig gör det absolut ingenting ifall de bor i tillexemel Los Angeles ;)

Puss & Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback