Besviken..

Jag kom precis hem från jobbet nu och jag är så himla besviken. Igår kväll 10 minuter innan vi stänger så kom det in en kille i 22 års ålders som berättar att han har fått bensinslut och att han har gått nästan 5 km för att komma till macken. Han har inga pengar, ingen mobil och ingen legitimation. De få gånger som det händer att någon får motorstopp och inte har pengar så brukar vi kunna låna ut pengar till personen så länge de har legitimation så vi kan ta personuppgifterna.

Nu hade inte denna killen något legg vilket gjorde att jag inte kan sätta på det på OKQ8 eftersom det kvräver uppvisning av legg.. Jag sa till honom att jag är jätte ledsen och han förstod varför jag inte kunde hjälpa honom. Han frågade om han bara fick stå och värma sig lite i butiken för det var så kallt ute, och självklart fick han det. Under tiden när han står där så började jag fundera: Tänk om jag var i hans situation, vad hade man gjort liksom?
 
Tillslut så kan jag inte längre bara stå där, utan jag säger till killen att jag kan låna ut pengar till honom av mina pengar, så han kan få lite bensin så han kan ta sig hem. Så han tog lite bensin för 80 kronor och tackade jätte mycket och lovade komma tillbaka imorgon.. Alltså idag..

Och det har han inte gjort... :(

Det handlar verkligen inte om pengarna.. Jag kommer inte sitta och sakna mina 80 kronor, utan det handlar om att jag verkligen hjälpte honom, och då gör man inte som han gjorde. Det gör mig väldig ledsen faktiskt :( För att om inte jag hade gett honom pengarna hade han fått gå vidare 3 km till nästa mack, eller tillbaka till bilen och stta där under natten. Men nu fick han bensin så han klarade sig hem, så han åkte bara hem och lämnde det som har hänt bakom sig..Riktigt dåligt gjort.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback