CC leder bara till falska förhoppningar?

När jag vaknade idag hade jag en stor känsla av att jag fått en matchning med en familj sent i går kväll. Eftersom tidskillnaden är minst 6 timmar så kan man ju få en matchning sent på fredagskvällen eftersom de fortfarande jobbar i Boston. Så idag när jag vaknade, så kände jag verkligen, nu har jag fått en familj. Under natten har jag även drömt om att jag fått en familj och åkt dit, och drömmen kändes så himla verklig vilket gjorde att jag var väldigt förväntansfull när jag loggade in på min hotmail.

Mycket riktigt så ligger det ett mail med de magiska orden: Cultural Care Host Family Match‏. Så fort man ser ett sånt mail, så kommer det upp en miljon känslor i kroppen. Oj, är det verkligen sant? Kommer jag åka om en månad nu? Hur gamla kommer barnen vara? Klarar jag verkligen att åka bort ett helt år? Tänk om familjen är helt konstigt? Eller den kanske är helt underbar och allt kommer bli perfekt?
Ni som har fått ett sånt mail med just dem orden vet precis vad jag menar! Man blir så glad, förväntansfull och pirrigt nervös.

Jag loggar snabbt in på min personliga sida för att kunna läsa mer om familjen som jag redan vet bor någonstans i Virginia. Förhoppningarna har ökat lite mer nu när man har kommit över den första lilla chocken man får av att se ett mail (även om man loggar in på sin hotmail över 20 gånger om dagen och hoppas på ett mail så blir man ändå lite chockad över att det ligger där). Jag loggar iaf in; Och det finns ingen familj att läsa om.

Jag försöker förstå om det är möjligt att en familj får min ansökan klockan 16 en fredags eftermiddag, läser den och sedan hinner ringa in till CC innan de stänger kontoret klockan 18.  Jag tycker att det är konstigt att om man som familj hinner ta ett sådant beslut på 2 timmar, framför allt när CC gång på gång säger till mig hur stark min ansökan är och att det inte finns något jag kan komplettera med för att den ska bli bättre. En ansökan är flera sidor lång, innehåller ett personligt brev, kort och en video. Jag tror faktiskt inte att det har med familjen att göra...

Jag tror att det något i CCs system som gör att familjen försvinner. För jag har hört om tjejer som fått flera familjer och som sedan försvinner efter några timmar. När de sedan ringer upp CC så säger de att man inte ens har haft en matchning, eller att de inte vet varför den har försvunnit och att den kanske inte skulle det. Och så tror jag det har blivit nu.. För om man som familj vill ha en au pair, inte fan tar man bara två timmar på sig att ta en sådan beslut? Och jag har även svårt att tro att familjen sitter och loggar in på deras hotmail 20 gånger om dagen som jag och många andra tjejer gör!

Jag är väldigt besviken.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback