Matchning med en familj i New York!!

Nu ikväll fick jag mail ifrån Boston där alla matchningar mellan au pairer och värd familjer sker, att jag blivit matchad med en familj i Usa. Denna familjen bor i New York (!) och har 2 barn. Gillar att vara utomhus, vara på stranden, umgås tillsammans med vänner m.m. Allt detta låter ju jätte bra.. Men, tyvärr, så är barnen 9 och 12 år gamla, och det kändes direkt att det var något som jag inte trivs med eller känner att jag vill. Jag älskar små barn som precis lärt sig gå, 2 åringar som precis lärt sig prata, 3 åringar som älskar att upptäcka, 4 åringar som känner sig stora som 7 åringar.. Även 5 åringar och 6 åringar.. Men sen tar det liksom stop. Om jag vill ta hand om två barn som är 9 och 12 år kan jag ju stanna hemma med Oscar och Johan liksom. Inte för att jag tycker illa om dem, det gör jagverkligen inte.. Dem tycker jag om fast dem är 9 och 12 år (A) Haha..

Nej, men som sagt.. det är liksom inte det som jag vill få ut av mitt år i Usa.. Jag vill inte ta hand om barn som nästan kan ta hand om sig själva. Jag vill ta hand om små barn om tycker det är hur kul som helst att gunga, åka vagn, leka i sandlådan och titta på tecknat..

New York är ju en otroligt häftig stad, och dit måste man självklart någon gång i livet.. Men det är jag ju redan säker på att jag ska, för au pair skolan är ju i New York, så en vecka kommer jag bo där innan jag åker till min värd familj. Men självklart hinner man inte uppleva allt i New York bara på en vecka, men jag känner inte att stället är så viktigt att jag tar hand om stora barn bara för att kunna bo i New York ett år. :/ Tvärr..

Men, jag ska ge familjen en liten chans iaf med en telefonintervju.. Men jag har nästan helt bestämt mig för att jag inte vill ha dem som värdfamilj, men samtidigt så förlorar jag ingenting på en telefon intervju med dem. Snarare kommer jag bara lära mig av det...

Fortsättning följer..
 Puss och Kram!

» Emelie Svenneheim

Hej! Såg på facebook att du blivit matchad med en familj i New York, vad roligt! Jag bor i strax utanför NY just nu i en familj i New Jersey (jasmin har kanske skvallrat om det) o jag kan verkligen förstå dina tankar om barnens ålder o om var i USA man ska vara. Men jag kan lova dig att New York är en super härlig stad. Men jag tror inte du ska fundera för mycket på VAR du hamnar, utan gå på magkänslan, o välj den familjen som känns bäst :) Lycka till o skulle du fundera över nått, hör gärna av dig, alltid kul o prata med andra au pairer!

Datum: 2009-10-09 / Tid: 20:12:00
URL: http://ellijan.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback