Matchning med familj utanför New York

Trodde aldrig att jag skulle sitta här och skriva att jag fått en matchning med en ny familj redan ikväll. Hur stor är chansen att få två matchningar inom 24 timmar? Jag håller verkligen tummarna för att inte den här familjen ska försvinna under natten som den andra familjen jag fick igår kväll gjorde. Det skulle verkligen göra mig besviken och lite arg faktiskt. Men det ska vi inte lägga energi på nu, för det är ju dumt eftersom vi inte vet om det kommer att bli så..

I alla fall.. Familjen bor en timme utanför New York i Middletown och har tre barn. Två flickor i åldrarna 9 och 7, och även en pojke på 5,5 år. De har även en hund (vilket är ett stort plus för jag älskar hundar). Barnens åldrar är väl inte ritkigt det jag jag hade hoppats på, men samtidigt så känner jag att man kan inte bara gå på ålder, utan så länge det är en trevlig och bra familj så ska man inte vara för kräsen på att åldrarna måste stämma med sina önskamål. Familjen är katoliker, har ett arabisk efternamn men amerikanska förnamn. Men av deras efterman så kan man ana att iaf någon av föräldrarna kanske har arabiskt ursprung.

De verkar vara väldigt aktiva och vill ha en au pair som vill bli en del av deras familj och vara med på deras aktiviteter. Föräldrarna lämnar huset tidigt så det blir min uppgift att få iväg barnen till skolan och även ta emot dem efteråt. Men så fort familjen kommer hem så verkar det som att de tar över ansvaret på barnen, så det verkar inte som att jag ska sitta hemma och ta hand om dem till läggdags varje kväll iaf.

Jag hoppas verkligen att de inte försvinner under natten och att vi får till en telefonintervju. Jag vill verkligen ge familjen en chans och jag hoppas att de vill ge mig det också och att våran personkemi ska passa. Ska bli spännande med en telefonintervju och höra mer om familjen...

HÅLL TUMMARNA FÖR MIG!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback