Underbara Central Park!

Forlat for dalig uppdatering, men har inte haft tillgang till dator i helgen eftersom jag har varit i New York. Akte in i fredags tillsammans med Nina, o med vara jobbiga o tunga vaskor borjade vi ga fran Pennstation till vart hostel som lag pa West 94th Street, ungefar i jamnhojd med mitten av Central park. Nastan 2 timmar tog det att ga denna biten, o inte en enda gang slog det oss att vi skulle ta tunnelbanan istallet. Ahh! Hahahaa, men men.. all traning ar bra traning antar jag!

Fredagens hojdpunkt var att traffa Michaela, en van fran kalmar som ar au pair i Boston. Sa himla underbart o roligt att se ett bekant ansikte o sitta o prata med! Jatte roligt verkligen o som ni forstar sa blev det en hel del prat o skratt den kvallen, haha :)
Lordagen borjade med varm chocklad o beagel i Central Park i varldens finaste varsol! Efter att ha sagt hejda till Emilia som skulle hem o jobba, sa gick Nina o jag runt i underbara central park i fem timmar o titade pa en massa manniskor o platser i parken. Jag alskar verkligen Central park. Platsen har sa mkt liv, sa manga olika utseenden o sa fina stallen att besoka. Pa flera stallen stannade vi o tittade pa dansuppvisningar, lyssnade pa folk som spelade musik o folk som akte rullskridskor o dansade. Det var verkligen hur mysigt som helst o vadret var oslagbart!
Pa kvallen kom Josefin o da gick vi ut en runda o tittade pa omradet dar vi bodde o letade efter en restaurang. Vi sprang pa en san dar liten bokhandel som man brukar se i filmer i bland, sa vi gick in dar o tittade. Tyckte att det var jatte mysigt att se sa manga bocker pa ett san liten yta, haha! Sedan blev det iaf besok pa restaurang, o efter 3 timmar gick vi tillbaka till hostelet o fortsatte att prata lite tills vi alla tre somnade av utmanting, haha!
Sedan akte vi hem i gar, o idag ar jag ledig eftersom att det ar Martin Luther King dagen har i Usa. Sa det tackar man inte nej till, framfor allt nar bade Nina o Josefin ar sjuka, sa jag bara vantar pa att jag ska bli sjuk.. Forhoppningsvis sa klarar jag mig, sa hall tummarna for mig! For jag spydde tillrackligt forsta veckan nar jag kom hit till Usa, sa kanner att jag borde skonas! Haha..
Lagger upp bilder senare idag! Kram pa er!
» Mormor o Morfar

Skaffa en sekreterare så att vi har koll på Dig.

Datum: 2010-01-18 / Tid: 17:31:46
» Pappa

5 timmar i Central Park låter mysigt, vi får köra en light variant när vi kommer haha. Pappa

Datum: 2010-01-19 / Tid: 07:42:37
» Becka

Nee du får ju inte bli sjuk nu, vännen! Jag håller tummarna!

Datum: 2010-01-19 / Tid: 22:16:07



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback