Happy St Patricks day!

Idag är det Irlands nationaldag, vilket firas för fullt här i usa. Varför? Jag vet inte, o det verkar inte som att amerikanarna ens vet om det. Många har irländare långt tillbaka i släkten, så det har väl lite med saken att göra. Colleen sa till mig att idag är alla irlänader, även jag :) Haha.

Det har varit en stor parad på tv, (som vanligt, amerikanarna loooooooooove parader, de har det hör allt), och många har ngt grönt på sig. Mina barn hade alla gröna tröjor, o när mina barn frågade vf jag inte hade det, kom  jag på att jag inte äger ett enda gröntplgg. Bortsett från träningströjorna från Smedby Boik, som jag konstigt nog inte tog med mig, haha ;)

Parader, grön öl, gröna hattar, grönt godis, mat, You name it! Allt är grönt! Jag hämtade Colleen från tåget idag, o ut ramlar det fulla män, kvinnor, ungdomar i gröna kläder, det var faktiskt ganska underhållande att se. Grön är inte så smickrande på alla kan jag tala om. På söndag ska jag och Nina iväg med hennes familj på ngn parad o kolla lite, det ska bli kul :)

och till sist vill jag bara säga... IDAG HADE VI 20 GRADER VARMT! Jag satt i solen och blev helt röd efter 30 min så fick gå in, det var stekande varmt. Ska hålla isig hela veckan, på lördag ska det bli 22 till o med. Underbart! Imorgon ska jag på picknik med Nina o hennes barn på dagen, o sedan när barnen kommer hem ska jag iväg med dem på picknik oxå. Bra tillfälle att inviga min kamera :D

Sov gott där hemma :)
» Pappa

Om du saknar S Boik jackan kan jag ta med den när vi kommer haha. Var hos Linn och Pär igår kväll, Linn läste din blogg och tittade på Malin polis. Pär och jag såg mest fotboll. P

Datum: 2010-03-18 / Tid: 07:08:21
» Mormor o Morfar

Klä dig grönt eller få ett nyp

Skulle du se någon bära helgrönt idag är chansen stor att det är en irländare. Idag är det nämligen St. Patrick's Day, Irlands nationaldag och då klär man upp sig i grönt. Och om man ser någon som inte bär grönt, är traditionen att man får nypa dem.

Kram frå oss

Datum: 2010-03-18 / Tid: 13:13:19



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback