Hemlängtan..

Idag har jag bara varit inne i huset hela dagen, eller snarare i mitt rum. Jag har mått dåligt, så jag har bara varit utanför dörren en gång för att hämta en frukt. Det är även det ända jag har ätit fram tills nu, då jag smög upp i köket för en kvälls macka.
Jag önskar jag vore hemma i sverige, så jag kunde titta på melodifestivalen och räknaut ett poängsystem med pappa, eller vara nära mamma så hon kunde laga någon god mat. Fast hon är ju den skadade, så det borde väl vara jag som tar hand om henne just nu istället för tvärt om. Jag önskar väldigt mycket att jag kunde vara där o spring ärenden åt henne. Även om det inte var så innan, så saknar jag att ta hand om henne. Och jag önskar att jag var i Sverige så jag kunde ta hand om Yousif, som är på sjukhuset med våran vän Alex just nu. Alex har tydligen blöt jätte mycket näsblog i flera timmar, så det var så allvarkligt o han förlorade så mkt blod att de fick ringa ambulans. Så obehagligt.

Jag saknar att vara hemma o finnas till för min familj, vänner, släkt o pojkvän. För de finns till för mig så mycket nu när jag är här, o jag känner mig så otillräcklig. Och om att inte det skulle vara nog - mitt headset har gått sönder, så nu när jag ha datan, kan jag ändå inte ringa hem förrän jag har köpt ett nytt. Fan. Vill inte lägga pengar på sånt tråkigt, men jag fick ju 500 kr från mormor o morfar nyligen, så det räddar mig :)

Aja, imorgon är en ny dag. Nya tag.
Förlåt för ett deprimerande inlägg, men med migrän o spya idag så har jag iaf lite rätt till att deppa ihop. Patade precis med Yousif om hur mkt jag har spytt sedan jag kom hit. Först var det första veckan när jag hade sådan hemlängtan o spydde två gånger om dagen, sedan maginfluensa då jag spydde 15 gånger på en dag (ja, jag räknade) o sedan 2 gånger efter jag har haft migrän. Så mycket som jag har spytt på dessa 4 månader, har jag inte spytt på 4 år. Hahaha, nej, nu känner jag att dte får vara färdig skrivet, spya är ju inte det trevligaste man kan skriva om på en blogg.

Sov gott från ett New Jersey där det är storm. God morgon Sverige.
PS. Josefin, du är en underbar vän. Tack!

 
» Adeline

Hej! Jag hittade din blogg och tycker att den verkar jättebra! Därför undrar jag om du skulla vilja ha en ny bloggdesign - brukar göra gratis till folk ibland när jag hittar en blogg jag tycker är bra!



Du kan kolla här: http://adelinez.blogg.se/portfolio/

och se några av bloggdesignerna jag har gjort! Om du är intresserad så skicka ett mail till [email protected] med bilder, önskemål osv - du kan läsa här vad jag helst vill veta: http://adelinez.blogg.se/2009/november/om-designer.html



Hoppas att du vill ha hjälp med en design, skulle vara jättekul att få fixa din blogg! <3



Mvh/Adeline

http://adelinez.blogg.se

Datum: 2010-03-14 / Tid: 12:46:55
URL: http://adelinez.blogg.se/
» Shirin

Gumman, tänk hur fort tiden har gått...lika fort får vi hoppas att resten av tiden går=) sen kommer yousif snart så då saknar du en person mindre i allafall:P Hoppas att din migrän är borta och ta hand om dig=) saknar dig/ din arabiska fula vän:D

Datum: 2010-03-14 / Tid: 19:11:24
» Pappa

Oj oj va du var uppåt. Mycke riktigt hade vi poängsättning vid melodif. och så kom Y och Alex förbi en runda idag söndag. Snart klar i tvättstugan bara lite golv kvar att kakla. Blir riktigt bra. Upp med hakan nu och byt lurarna på garantin. Pappa

Datum: 2010-03-14 / Tid: 19:37:03
» Mamma

Imorgon ser allt mycket bättre ut. Älskar dig!

Datum: 2010-03-14 / Tid: 20:35:29
» Mormor o Morfar

Din blogg är jättebra.Behövs inga justeringar.

Upp med huvudet nu, se lite positivt på framtiden.

Här är ingen dans på rosor heller. Operation imorgon

efter regn kommer solsken.

Kramar från oss

Datum: 2010-03-14 / Tid: 22:18:57



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback