Middagsprat, Utbrott och barnuppforstran..

Jag, Colleen och Em åt middag själva idag eftersom Just låg o sov (fortfarande ferber) och Meg var på sitt rum o åt middag ensam för hon straffas på grund av sitt utbrott idag, men mer om det sen.. Iaf..

Vi sitter o äter middag o vi pratar om musik o låtar vi gillar. Så frågar Col om jag kan sjunga eller om jag har någon i släkten som kan, vilket jag svarar nej på, för pappas Ebba grön sjungande räknas knappast som bra.
Så säger Em; Jag tycker att du sjunger bra Malin!
Jag; Tack gumman, men det gör jag inte alls..
Em: Fast jag har inte hört dig sjunga. Sjung nu!
Jag: Nej gumman, jag sjunger inte för publik.
Em: Men du är ju med din familj..

Gulligt va? :) Man blir så glad när de inkluderar en i familjen :) <3 Värmer i hjärtat.

Ngt som inte värmer i hjärtat är Megs utbrott idag. Hon skulle hoppas över gymnastiken idag, för vi skulle till en park o har roligt alla barnen tillsammans eftersom alla skulle vara hemma o det är kanon fint väder. Men när Just visade sig ha feber, så var det inte längra aktuellt och Col sa att Meg lika gärna kan gå till gymnastiken, ngt hon inte ville. Col skulle in i möte och la på i Megs öra, eftersom Meg tjatade på. Detta blir början på Megs utbrott och det blev inte bättre när jag kommer och ber henne byta om till sina gymkläder. Hon börjar skrika att hon inte vill gå, gråta, hoppa, dra sig i håret. Usch, jag blev nästan rädd ett tag. Hon ballade ur totalt. 3 sånna utbrott hade hon så fort jag sa att hon måste byta om eller att vi måste skynda oss. Dock var hon inte arg på mig, det vet jag, utan hon var arg att hon var tvungen att åka dit..

Det slutade dock med att hon inte åkte eftersom det var nästintill omöjligt för mig att få dit henne, men ngt hon säker ångra för hon fick sitta på sitt rum hela eftermiddagen o kvällen. Det är en av de stora skillnaderna på barnuppfostran mellan USA och Sverige. Här får barnen time ut, blir straffade, skickade till sina rum, saker borttagna... hela tiden. Jag har Meg i time out kanske 1 gång i veckan o Just 3 gånger, haha. Em har jag bara haft i time out 2 gånger på 6 månader. Så är det inte hemma. Visst har man fått gå till sitt rum några gånger som barn. Men det är typ allt. Eller så kanske man var ett änglabarn? (A)






» Mormor o Morfar

Tror Du ??????????? hahahahaha

Kramar från oss

Datum: 2010-05-06 / Tid: 08:34:24
» Mamma

Du har haft alldeles för slappa föräldrar :-)

Datum: 2010-05-06 / Tid: 08:36:21
» Elsa

Haha, Gud vad jag känner igen dethär! Ethan är i Time out varje dag när föräldrarna är hemma. Jag kör dock med rum metoden (händer ca 2 ggr i veckan). Nanny livet är hårt ibland. Ha det bra Malin!

Datum: 2010-05-06 / Tid: 20:06:40
URL: http://elsaikanada.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback