Vart tog tiden vägen?

Jag förstår inte.. Jag åker hem om 8 veckor.. jag har bara 6 helger kvar med familjen innan den nya au pairen kommer. Jag har bara barnen för mig själv i 6 veckor till. Jag kan inte fatta det, 6 veckor är ingenting! PANIK!
Igår kunde jag inte sova när jag låg och tänkte på det, jag fick nästan svårt att andas. Och för några dagar sedan hade jag mitt första breakdown! Haha. Jag och hela familjen var hemma och hade en jätte mysig middag och skrattade och hade hur roligt som helst. Efteråt gick jag ner på mitt rum och började gråta, haha.

8 veckor kanske verkar mkt när man säger det... Men om man tänker på att man om 8 veckor ska lämna 3 barn som man älskar och som varit en del av sitt liv i ett år, då är 8 veckor ingenting... Ibland tänker jag på hur mitt liv varit om jag inte åkt som en au pair. Tänk vad mycket jag hade missat! Tänk vilka underbara människor som jag har träffat här, som jag aldrig skulle ha lärt känna annars? O alla platser jag sett! Och underbar New York som känns som mitt andra hem nu. Och så mkt som jag lärt mig... Det är helt sjukt.

Jag läste nyss alla mail som jag och familjen skickade till varandra innan jag åkte hit. Det känns som igår. Jag kan inte fatta att det är över ett år sedan nu! Svårt att hålla tårarna borta när man läsa mailen som barnen skickade till mig innan jag kom hit o träffade dem.. Usch ja! Jag trodde att det svåraste var att lämna alla och åka hit, men det är så mkt svårare att lämna alla här och åka hem....

» Mormor (Brittmarie) o Morfar (Kenneth)

Vi förstår Dig, men var glad och tacksam för att Du hamnade hos en så underbar familj. Men Du har ju en underbar familj och vänner som väntar på Dig här hemma.



Kram på Dig

Datum: 2010-10-20 / Tid: 18:35:08
» Pappa

Alla seperationer är jobbiga, det är det som gör en stark efter ett tag. Man lär sig uppskatta det man har. Familjen over there är jättebra så vi förstår att det är jobbigt. Pappa och Åsa.

Datum: 2010-10-20 / Tid: 19:44:23
» Mamma

Nu väntar resten av livet....:-)

Datum: 2010-10-20 / Tid: 20:19:16
» Marie

Hej Malin! Ja, vad ett år går fort. Vad fantastiskt mycket du fått uppleva. Och vi har också fått uppleva mycket genom dig och din härliga blogg! Vi ser fram emot att träffa dig när du kommer hem! Malte säger att du är i "Uvesa" där det finns cowboys och indianer...:) Ha, ha! Jag försöker förklara att det finns "andra, vanliga människor" också! :) Kram Marie

Datum: 2010-10-21 / Tid: 09:57:05



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback